Reklamation.
Vissa producenter lämnar garanti på sina produkter som kan sträcka sig längre än reklamationsrätten. Det framgår på varje enskild vara och behöver du nyttja den garantin så kontaktar du får kundtjänst så hjälper vi dig genom att kontakta producenten. Exempelvis har vi 20 års garanti på värmekabelarna och 3 års garanti på termostaterna.
Kakelplattan AB täcker inte utgifter och kostnader i samband med montering eller demontering av defekta produkter. Om du anlitar en elektriker eller annan fackman sker står man själv för ev kostnader. Om vi vid behandling av reklamation skickar en reservdel står du som kunden själv för kostnaden för att få reservdelen utbytt.
Vid en eventuell tvist tillämpar Kakelplattan AB Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan läsa mer om Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och dina rättigheter på https://arn.se/.
I de fall som näringsidkare handlar hos Kakelplattan AB så tillämpas köplagen i reklamations- och garantiärenden.
Vi ger dig support fram till 21:00. Varje dag, året om.
Känner du dig osäker?
Vi ger dig support fram till 21:00. Varje dag, året om.
Ring och få hjälp. Vill du skicka ett mail istället, så kan du använda
länken nedan för att komma till kontaktformuläret.
Tveka inte att höra av dig.
Telefon: 054-18 81 80
E-post: info@kakelplattan.se